نکات مهم خرید لوازم دست دوم منزل

آنچه در این مقاله تجربه خواهیم کرد

بدون شک تا حالا برای شما هم پیش آمده که اقدام به خرید لوازم دست دوم منزل کنید. خرید وسایل منزل دست دوم همیشه چالش های پیش روی خو د را دارد که در صورت مهارت نداشتن در این موضوع قطعا متحمل خسارات مالی خواهید شد. در این مقاله بنا داریم نکات مهم، پیرامون خرید لوازم دست دوم منزل را، برسی کنیم.

خرید لوازم خانگی دست دوم یا آکبند؟

مهم نیست که در چه طبقه اجتماعی قرار دارید، گاهی بخاطر هزینه پایین و گاهی بخاطر برند و مدل مد نظرتون که در بازار پیدا نکردید، تصمیم به خرید لوازم منزل دست دوم می گیرید. بله، با توجه به محدودیت های موجود در بازار بابت واردات لوازم منزل و کیفیت پایین لوازم منزل داخلی، بسیاری از افراد جدا از هزینه، بخاطر علاقه و اطمینانی که به مدل یا برند خاصی از لوازم خانگی دارند، ترجیح می دهند نوع دست دوم آن کالا را خریداری نمایند. برخی اوقات هم برای جمع آوری کلکسیون خود، ناچار به خرید نوع دست دوم آن کالا هستید .

اما خرید لوازم دست دوم منزل در کنار مزایا، همواره معایب و چالش هایی همچون، پیدا کردن مرجع مناسب خرید لوازم دست دوم، گارانتی، سلامت کالا و .. را دارد که در صورت برسی و دقت در این موارد، قادر خواهیم بود از ضرر وزیان در معامله پیشگیری کنیم.

خرید لواز منزل دست دوم

سوالات پیش رو قبل از معامله لوازم دست دوم، که حتما باید پیش از معامله پاسخ آنها را بیابیم.

پیش از معامله کالای دست دوم باید چه مواردی را در نظر بگیریم ؟

چگونه از سلامت کالای دست دوم مطمئن شویم ؟

معامله لوازم دست دوم به چه شکل است ؟

بهترین مرجع برای خرید لوازم خانگی دست دوم کجاست؟

در این مقاله بنا داریم به تک تک این سوالات پاسخ دهیم، با ماه همراه باشید.

 

خرید و فروش کالای دست دوم

پیش از خرید لوازم دست دوم، باید هدفمان را از خرید مشخص کنیم و با مزایا و معایب این نو معامله آشنا شویم.

مزایا خرید لوازم منزل دست دوم

ارزانتر بخرید

به طور حتم خرید دست دوم یک کالا از نوع آکبند آن، کم هزینه تر است و این موضوع انگیزه اصلی بسیاری از خریداران است. میزان ارزان تر بودن کالای دست دوم به عواملی همچون بازار کالا، کیفیت ظاهری کالا و سلامت آن، بستگی دارد.

 

کیفیت بهتر خرید لوازم منزل با توجه به بودجه

قطعا با همان بودجه ای بنا است یک کالای آکبند را بخرید، اگر صرف خرید کالای دست دوم کنید، کیفیت و مدل بهتری را می توانید بخرید. چرا که کالای دست دوم ارزان تر است و شما پول را خود را صرف کیفیت (در صورت سلامت بودن کالا) کردید تا آکبند بودن !

معامله توافقی

در معامله لوازم خانگی آکبند معمولا با چالش خرید نقدی روبرو هستید، در حالی که در صورت تمایل برای خرید لوازم خانگی دست دوم مد نظر خود، قادر خواهید بود مبلغ کالا را بصورت چک یا سفته (قسطی)، پرداخت کنید. همچنین در این نوع معامله این فرصت را دارید تا از سلامت و کارایی محصول مورد نظر خود، مطمئن شوید.

 

معایب خرید لوازم دست دوم

به مزایا اشاره کردیم اما نباید از معایب آن هم غافل شویم. این معایب همان دلایلی است که افراد ترجیح می دهند کالای مد نظر خود را بصورت آکبند، از شرکت و فروشگاه مد نظر خود بخرند.

تردید در سلامت کالا

 اگر تصمیم دارید که یک کالای دست دوم بخرید، الخصوص اینکه این کالا برقی هم باشد، باید فرصتی برای آزمایش کالا داشته باشید. چرا که این احتمال وجود دارد که بخاطر تعمیرات غیر اصولی و یا استفاده بیش از حد (طول عمر کالا)، وسیله دست دوم مد نظر شما، عملکرد استاندارد را نداشته باشد. درست است که برخی برند ها بخاطر کیفیت مطلوب طول عمر بالایی دارند، اما نباید فراموش کرد که هر کالایی عمری دارد.

خدمات پس از فروش

اکثر اجناس آکبند موجود در بازار دارای گارانتی و خدمات پس از فوش هستند. لوازم دست دوم  به طور معمول از طول عمر گارانتی آن گذشته است و شما با خرید لوازم خانگی دست دوم، ازین خدمات محروم هستید. اما لازم بذکر است که گارانتی بیشتر کالاها، صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و در بیشتر موارد در ایران، کاربردی ندارند.

ریسک معامله کالای دست دوم

در صورتی از یک فروشنده یا مرجع غیر معتبر برای معامله استفاده کنید، ممکن است جنس تقلبی یا ناسالم را به شما بفروشند و این دقیقا جایی است که دست شما برای شکایت محدود است.

 

نکات مهم قبل از خرید لوازم منزل دست دوم

حتما قبل از خرید نکات زیر را برسی نمایید چرا که این نکات به شما کمک می کند که با آگاهی معامله کنید و خریدی مطمئن داشته باشید.

سلامت کالای دست دوم

مهم ترین موضوع در معامله، سلامت کالاست، و قبل از هر گونه پرداختی، باید مطمئن شوید کالایی که قصد خرید آن را دارید، سالم است. برسی نمای ظاهری می تواند تا حدودی شما را از سلامت کالا، مطمئن کند. برای مثال اگر خط و خش زیادی در کالای برقی دست دوم مد نظر شما بود، باید به تعمیری بودن آن شک کنید، و حتما کارکرد آن را چک کنید.

 

خدمات پس از فروش کالای دست دوم

شناخت کافی از کالا

کالایی که تصمیم دارید نوع دست دوم آن را بخرید، حتما به دقت بشناسید و مطمئن شوید تقلبی نیست !

در وسایل دست دوم همانند سایر کالاهای آکبند بازار، فیک و تقلبی وجود دارد. حال این امکام وجود دارد که کالای تقلبی و فیک را به عنوان و قیمت کالای اصل به شما بفروشند. پس حتما پیش از خرید، درباره تمامی خصوصیات و کارایی های جنس مورد نظر خود در اینترنت و سایر مرجع ها تحقیق کنید و اگاهی کافی نسبت به محصول مورد نظر پیدا کنید. در این صورت هم بابت اورجینال بودن جنس خود شک نخواهید داشت و هم تمامی کارایی های نوع آکبند آن را می دانید. برای مثال در خرید عطر و ادکلن دست دوم باید حتما شکل ظاهری نوع اوریجینال و فیک را از هم تشخیص دهیم و همچنین بو و میزان ماندگاری عطر را چک کنیم تا همانند نوع اوریجینال آن، باشد.

در باب خرید کالای آنتیک، موضوع آگاهی نسب به محصول، بیش از سایر موارد اهمیت پیدا می کند. چرا که بخاطر ارزش بالای این کالا ها تقلب در آن ها به وفور رخ می دهد.

 

بازار وسایل دست دوم

تضمین کیفیت در کالای دست دوم

فکر اینکه گارانتی صرفا برای کالای آکبند است و تنها شرکت های بزرگ می توانند آنرا تضمین کنند، کاملا اشتباه است. در معامله وسایل دست دوم حتما از فروشنده تقاضا کنید تا حد امکان فرصتی برای تست و آزمایش وسیله داشته باشید، و در صورت صحت کالا، آنوقت تمامی مبلغ را، پرداخت کنید.

مرجع مناسب برای خرید لوازم دست دوم

مراجع متعددی برای خرید لوازم دست دوم وجود دارند. از اپلیکشن دیوار گرفته تا آگهی روی شیشه مغازه ها و حتی انواع سمساری ها خود می توانند نوعی مرجع خرید لوازم دست دوم باشند. در برخی اوقات هم برای کالایی همچون لپ تاب و کامپیوتر دست دوم نیز، سایت ها و شرکت هایی بصورت تخصصی اقدام به فروش این کالا ها می کنند. اما نباید فراموش کرد که هر کدام از این مراجع باید حتما معتبر باشند. در خرید شخصی از دیوار و آگهی های محیطی، شاید پایین ترین قیمت را پیدا کنیم، ولی فروشنده را نمی شناسیم و کسی نمی تواند کالا و شخص را تضمین کند. همچنین تقاضای تضمین کیفیت هم از آنها معمولا بی فایده است و انتظار خرید نقدی را دارند. در برخی مواقع هم برای معامله و خرید کالا به ناچار، پای ما به مکان های شخصی افراد کشیده می شود، که همیشه امن نیست. پس باید سایر مراجع را نیز هنگام خرید کالا برسی کنیم و صرفا دنبال پایین ترین قیمت فقط نباشیم.

 

سمساری بهترین مرجع برای خرید لوازم دست دوم

معمولا سمساری ها به دلیل اعتباری که دارند هم تضمین کیفیت را به شما می دهند و هم امکان خرید با چک و بصورت قسطی در آنها نیز، وجود دارد.

در واقع سمساری ها واسطه ای مناسب برای خرید و فروش کالای دست دوم شما هستند. پس شما قادر خواهید بود خرید و فروش وسایل دست دوم خود از هر نوعی (خواه چوبی و خواه برقی و یا  آنتیک) به انواع سمساری ها بسپارید، و استرس و ریسک کمتری را در معامله تجربه کنید.

سمساری و آنتیک سرای بزرگ داریوش، واقع در تهران، مفتخر است که ضمن تضمین معامله ای شیرین، کالای دست دوم شما را از هر نوعی که باشد، خرید و فروش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
فروشگاه