نکاتی که هنگام خرید و فروش لوازم آنتیک باید در نظر بگیریم

آنتیک سرا - خرید لوازم آنتیک
آنچه در این مقاله تجربه خواهیم کرد

صدهاست که شاهد هستیم بسیاری افراد جذب طراحی های کلاسیک شده اند. خرید لوازم آنتیک بازار قابل توجهی در بسیاری از کشورها از جمله ایران دارد. دلیل این موضوع روح نوستالوژی و تفاوت فاحش این لوازم با کالای مدرن امروزی است. نا گفته نماند که در گذشته بحث کیفیت، مقدم بر بحث کمیت در تولید کالا بود، لذا شاهد لوازم با کیفیت تری از لحاظ متریال نسبت به کالای مدرن امروزی بودیم. شاید به دلیل رشد تکنولوژی کارایی لوازم منزل امروزی بهتر شده باشد، ولی نه روح نوستالوژی و طراحی اصیل را شاهد هستم و نه معمولا کیفیت متریال مانند گذشته است.
بنا براین بسیاری از افراد نسبت به لوازم آنتیک تعصب دارند و همواره از خرید لوازم دست دوم و قدیمی همچون لوازم آنیتک استقبال می کنند. نباید فراموش کرد که پیش از خرید این لوازم باید مواردی را در نظر بگیریم که در این مقاله بصورت مختصر و مفید به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت جنس عتیقه با آنتیک

قبل از خرید و فروش لوازم آنیتک باید در نظر بگیریم که تفاوت فاحشی بین جنس عتیقه و آنتیک وجود دارد.
اشیا عتیقه در واقع قدمتی بالای ۳۰۰ سال دارند و از لحاظ قیمتی قابل قیاس با اشیا آنتیک نیستند. ضمنا خرید و فروش و یا حمل و نقل این اجناس معمولا ممنوع بوده و زیر نظر مراجع دولتی صورت می گیرد. دلیل این موضوع این است که این اشیاء بنوعی سرمایه داخلی یک کشور به حساب می آیند.
در طرف دیگر اشیاء آنتیک قدمتی نهایتا سی صد سال داشته و محدودیتی در خرید و فروش و یا حمل و نقل این اشیاء وجود ندارد.
قیمت نهایی اجناس آنیتک معمولا بسته به قدمت و کارایی آن ها است.

نکات مهم قبل از خرید و فروش اشیاء آنتیک

قبل از خرید و فروش لوازم آنتیک باید در نظر بگیریم که هدف ما از معامله چیست؟
در بسیاری مواقع افراد جهت جمع آوری کلسیون، اقدام به خرید اشیاء آنتیک می کنند که نباید فراموش کنند در این مورد باید شی مورد نظر از لحاظ ماندگاری ( مانند سکه قدیمی) طول عمر زیادی داشته باشد، چرا که در جمع آوری کلسیون ها، در طول زمان ارزش پیدا می کنند. ولی اگر بحث ما جمع آوری یک کلکسیون آنیتک نباشد، شاید بحث مقاومت و ماندگاری شی مورد نظر، آنقدر اهمیت پیدا نکند.

 

خرید لوازم آنتیک

کلکسیون سکه

ارزش جنس آنتیک

ارزش یک جنس آنتیک معمولا بنا بر قدمت، متریال، طراحی و کارایی جنس تعیین می شود. اما نباید فراموش کرد که قانون و نرخ مشخصی برای این اشیاء وجود ندارد، و افراد بصورت توافقی و یا طی یک مضایده، اقدام به خرید جنس مذکور با قیمت توافقی می کنند.

 

اصل بودن جنس آنتیک

در بسیاری موارد ارزش یک لوازم آنتیک همانند سکه قدیمی، به اصل بودن آن است. برخی مواقع هم مانند خرید گرامافون، اصل بودن جنس خیلی در اولیت نیست. در باب این موضوع باید بگوییم که تشخیص اصل بودن شی مورد نظر نیاز به تحقیق و آگاهی پیش از خرید دارد. برای مثال برای خرید یک ماشین تایپ اصل باید مشخصات مدل آن ماشین تایپ بدانیم و تفاوت بین ماشین تحریر فیک و اصل تشخیص بدهیم. در مورد اشیایی همچون سکه قدیمی، از یک متخصص امور عتیقه مشورت بگیریم.

ولی در کل اگر قصد خرید و فروش لوازم آنیتک دارید، اولا از یک مرجع مناسب اقدام به معامله کنید و ثانیا دانش خودتان را پیش از خرید بروز کنید. این موضوع باعث خواهد شد که با اعتماد به نفس بیشتری بتوانید کالای آنیتک خود را معامله کنید.
سمساری داریوش با سابقه طولانی به شما مشتریان گرامی ثابت کرده است که همواره جلب رضایت مشتریان، اولویت اوست، و همواره کوشاست که یک معامله شیرین و مطمئن را با مشتریان عزیز در بحث خرید و فروش لوازم منزل و اشیاء آنیتک انجام دهد. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
وبلاگ
فروشگاه